BOKA NU

GALA FÖR SKÖNHET OCH HÄLSA

Röda mattan var utrullad och 400 besökare köade för att komma in på den gala som Bokadirekt bjudit in till på Stockholm City Conference Centre. Under kvällen belönades företag som erbjuder sina tjänster genom Bokadirekt. Det var en kväll med fokus på skönhet och hälsa – och hetast var Vampyrbehandlingen.

Bokadirekt är Sveriges största marknadsplats och bokningsverktyg för tjänsteföretag som erbjuder behandling inom skönhet och hälsa. 14 000 företag – allt från frisörer och massörer till hudvårdsföretag och träningsrådgivare – är anslutna, och varje månad bokas 700 000 besök via Bokadirekt.

Det var andra året som Bokadirektgalan genomfördes och antalet gäster mer än fördubblades jämfört med första året.

Det var succé och fantastiskt roligt att så många kom till galan. Vi vill med galan uppmärksamma både våra företagskunder och privatkunder och det är mycket uppskattat, säger Emma Selfvén, marknadschef på Bokadirekt och ansvarig för kvällens event.

Efter fotografering på röda mattan (bilderna till detta reportage har tagits av Julia Viklund) blev det bubbel och mingel och besök hos någon av de tolv utställare som fått plats i Ljusgården på Norra Latin. Det var fritt fram att testa och prova olika behandlingar.

Sofia Wistam var kvällens konferencier och höll i programmet från scenen i norra Ljusgården. Viktigast var prisutdelningen i de två kategorier som uppmärksammades. Priset för Årets salong gick till Isabelle Spicker på Karlaplanskliniken, och för den Bästa kundupplevelsen belönades Tilda Lundberg på Bobbys hårstudio. Både kunder och företag hade fått nominera och delta i omröstningen. En jury avgjorde sedan vilka två företag som skulle belönas.

Galan slutade sent, det bjöds på en asiatisk buffé och från scenen hölls prisutdelning och intervjuer.

Allt fungerade perfekt och vi fick bra hjälp hela kvällen av medarbetarna på Stockholm City Conference Centre, framhåller Emma Selfvén. Det är alltid lite nervöst när det är så många på plats – det kom betydligt fler gäster än vi räknat med! – men det flöt på mycket bra. Det är imponerande hur många aktiviteter och besökare det går att få in i lokalerna utan att det känns trångt.

Även eventbolaget SPG Event som arrangerade galan tyckte att kvällen, trots utmaningen i och med det ökade antalet gäster, var mycket lyckad.

Den här typen av minglande gala med utställare, där de flesta gästerna främst har en kundrelation till värdföretaget, är fantastiskt roligt att genomföra, menar Anna Granstedt Möller, Project Manager på SPG Event. Många av våra kunder vill ha med det lekfulla i sitt event, men även ansvarstagandet när det kommer till miljö och hållbarhet. Det senare då oftast med fokus på maten medan det första lyfts fram i dekor och aktiviteter för gästerna.

Och slutligen något om Vampyrbehandlingen som funnits några år. Den som vill pröva på kan hitta många kliniker på Bokadirekt som erbjuder behandlingen.

"Medarbetarna på Stockholm City Conference Centre var mycket hjälpsamma och de svarade upp till alla våra krav."