Capgemini satte färg på Folkets Hus

2015-04-07 |

Capgemini satte färg på Folkets Hus

Management- och it-konsultbolaget Capgemini valde Stockholm City Conference Centre för sin kickoff – och bjöds på en riktig helkväll i Folkets Hus. – Vi är väldigt nöjda, säger Ebba Lahrman, Executive Assistant på Capgemini.

Temat för kvällen var ”party purple”, något som de 600 deltagarna uppmärksammade med lila färg på allt från naglar, flugor och slipsar till strumpor och hela klänningar.

Gästerna inledde kvällen med fördrink och serverades sedan en mingeltallrik bestående av fjordlax, grönsaker och senapssås.

– Maten var väldigt god och lätt att äta på stående fot medan vi minglade. Det kändes lyxigt att det fanns så mycket personal på plats. Inga tallrikar blev stående – allt dukades bort.

Innan gästerna bjöds in i Kongresshallen till kvällens egentliga program, hann de ta för sig av kaffe och dessertbuffé. Vd Leendert Venema bjöd på några väl valda ord, innan Capgemini Awards tog vid. Priser delades ut i olika kategorier utifrån företagets värdeord, exempelvis modesty, boldness, freedom och teamspirit. Därefter tog David Lindgren – kanske allra mest känd från Melodifestivalen – över scenen och höjde festtemperaturen med sin musik.

– Programmet i Kongresshallen flöt på perfekt, och det var jättesmidigt och tryggt att ha duktiga tekniker på plats, säger Ebba Lahrman.

Festen fortsatte med dansgolv utanför Kongresshallen och DJ Kawe stod för musiken, som han emellanåt ackompanjerade med saxofonsolon på dansgolvet.

– Solonen var väldigt uppskattade och det var fullt på dansgolvet från början till slut.

Innan Folkets Hus slog igen portarna klockan två, bjöds det även på vickning.

– Alla var väldigt nöjda med kvällen och Stockholm City Conference Centres och Stureplansgruppens samarbete med oss var rakt igenom proffsigt, säger Ebba Lahrman.